جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۱۷:۲۹

مدیرعامل شرکت ملی نفت: احتمال بازگشت اینپکس ژاپن به آزادگان

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت اینپکس ژاپن ممکن است در مناقصه توسعه میدان نفتی آزادگان در جنوب غربی ایران مشارکت نماید و کنسرسیومی با دیگر شرکت‌‌های نفتی خارجی بدین منظور تشکیل دهد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه خبری کیودو، یک مقام ارشد ایرانی گفت، شرکت اینپکس ژاپن ممکن است در مناقصه توسعه میدان نفتی آزادگان در جنوب غربی ایران مشارکت نماید و کنسرسیومی با دیگر شرکت‌‌های نفتی خارجی بدین منظور تشکیل دهد. اگر شرکت اینپکس مجددا در توسعه میدان آزادگان مشارکت نماید، این یک دستاورد نمادین برای ژاپن خواهد بود که تلاش دارد سرمایه گذاری در ایران را از سر بگیرد. شرکت اینپکس در سال ۲۰۱۰ به دلیل نگرانی از لیست شرکت‌‌های تحت تحریم آمریکا از این میدان خارج شده بود.

علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت ایران گفت: «اینپکس به دعوتنامه ما برای حضور در این مناقصه بین المللی پاسخ داده، و به ما گفته که تمایل دارد در توسعه آزادگان با ما شراکت کند.» کاردر افزود: «ما بارها نشست‌‌هایی با مدیران شرکت اینپکس برگزار کرده ایم. آنها از ما پرسیده اند که چگونه ‌می‌توانند یک اوپراتور خارجی پیدا کنند، و ما به آنها توصیه کردیم که با شرکت‌‌های بزرگ اروپایی که تکنولوژی بالایی دارند مذاکره کنند.» «آزادگان یک میدان نفتی عظیم است. ما مطمئنا به تکنولوژی جدید تولید شده توسط شرکت‌‌های خارجی نیاز داریم. تشکیل یک کنسرسیوم برای هر دو طرف بهتر خواهد بود.» شرکت اینپکس، بزرگترین شرکت اکتشاف و تولید نفت و گاز ژاپن در ژوئن ۲۰۱۶، یادداشت تفاهمی برای مطالعه میدان آزادگان امضا کرده است.

سخنگوی شرکت اینپکس نیز با تایید دریافت دعوتنامه از شرکت ملی نفت ایران گفت: «این درست است که ما در حال بررسی این مسئله هستیم که چگونه باید در مورد میدان آزادگان عمل کنیم، اما ما نمی‌توانیم جزئیات را فاش کنیم.» وی افزود: «تصمیم نهایی پس از اتمام ارزیابی مناقصه بین المللی و همچنین ارزیابی اوضاع بین المللی اتخاذ خواهد شد.» به گفته کاردور، شرکت ملی نفت ایران به زودی تمام اطلاعات لازم در مورد میدان نفتی آزادگان را در اختیار شرکت‌‌های علاقمند قرار خواهد داد. وی افزود، جمع آوری پیشنهادات فنی و مالی از همه درخواست‌‌های ارائه شده و ارزیابی آنها حدود شش ماه زمان ‌می‌برد و پیمانکار تا اوایل سال آینده مشخص خواهد شد. کاردر افزود، تعداد شرکت‌‌های خارجی شرکت کننده در مناقصه آزادگان بیش از ۱۰ شرکت خواهد بود. علاوه بر شرکت اینپکس، شرکت‌‌های توتال، رویال داچ شل، پتروناس و سی ان پی سی نیز قبلا یادداشت تفاهم‌‌هایی با شرکت ملی نفت ایران منعقد کرده اند. چند شرکت بزرگ نفتی دیگر از جمله انی و بی پی هم برای حضور در این مناقصه ابراز علاقمندی کرده اند.



  کد خبر : 4280
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :